BAM!
Onze Sharks beten zich als één team vast in hun tegenstander en verzekerde zich van een plek in de finale!
Volgende week strijden we voor de felbegeerde zaaltitel tegen @borgerhoutgroenwit, en hebben we ons 3de vak, onze supporters, ongelooflijk hard nodig!

Onze club ontving het rouwbericht van Siegfried Buyens.

Sieg is de jongste broer van Hans en van Roel Buyens. Roel is actief als trainer bij de recreanten.

In het verleden waren de 3 broers samen met hun echtgenoten Geny, Martine en Annie spelers bij Floriant!

Wij wensen de familie en vrienden van Siegfried veel sterkte met het verlies.

YES, WE DID IT ! AGAIN !

Op zaterdag 9 maart 2024 speelt onze kernploeg de halve finale van de Topleague in het Sport Vlaanderen centrum in Herentals! Als we deze wedstrijd winnen, spelen we de finale op zaterdag 16 maart. Het wordt het sluitstuk van een heel spannend zaalseizoen 2023-2024. Ben jij er ook bij?!

Korfbal kruisfinales 2024

Zaterdagavond stond voor Floriant de levensbelangrijke thuiswedstrijd tegen rechtstreekse concurrent Voorwaarts/Molinos op het programma. Bij een overwinning konden de Blue Sharks de groen-witten volledig uit de race naar Herentals spelen. Een nederlaag zou er dan weer voor zorgen dat Floriant de laatste 2 wedstrijden haar eigen lot niet meer in handen zou hebben. Er was alvast veel volk opgedaagd om de Merelbekenaars naar de winst te stuwen.

Op zaterdagavond ontving Floriant met Temse de nieuwkomer in de Topleague.
De Temsenaren hadden alvast een uitgebreide supportersschare meegebracht naar Merelbeke, waardoor Ter Wallen goed vol zat voor het eerste duel der Oost-Vlaamse ploegen in de hoogste klasse.

Zaterdagavond ontving Floriant in zijn eerste thuiswedstrijd van het seizoen Borgerhout/GW.
De partij stond voor een stuk in het teken van de terugkeer van Ruben Vergaert naar Merelbeke, hij kreeg alvast een warm welkom van de thuissupporters.

Zondagmiddag ging voor Floriant het Topleagueseizoen 2023-2024 van start op bezoek bij Putse.
Bij de Blue Sharks geen van de 4 internationals die enkele weken geleden brons pakten op het WK in Taiwan in de basis omwille van blessures of nodige rustpauzes.
Een onuitgegeven achttal moest dus zorgen dat de punten naar Merelbeke werden meegenomen.

We hebben de data van de thuiswedstrijden van kernploegen Floriant en Anthos netjes in een overzichtje gegoten.
#bluesharks #webitewefighttogether #sportersbelevenmeer #MixedGenderSport

Zaalseizoen 2023-2024

Op zaterdag 4 en zondag 5 november is er in sporthal Ter Wallen in Merelbeke het Internationaal Jeugdkorfbaltornooi Vlaanderen. Jeugdploegen (U13, U15 en U17) uit België, Engeland en Duitsland komen er in actie en meerdere Floriant-spelers spelen mee in de verschillende reeksen.

Jeugdkorfbaltornooi

Volg ons op sociale media
  Je vindt recente nieuwsberichten en foto's van onze #BlueSharks op Facebook en Instagram.