Op zaterdagavond ontving Floriant met Temse de nieuwkomer in de Topleague.
De Temsenaren hadden alvast een uitgebreide supportersschare meegebracht naar Merelbeke, waardoor Ter Wallen goed vol zat voor het eerste duel der Oost-Vlaamse ploegen in de hoogste klasse.

De bezoekers waren allerminst zonder ambitie naar Merelbeke gekomen en begonnen stevig aan de wedstrijd.
Temse nam als eerste de leiding (1-2), maar de Blue Sharks bleven rustig en zetten de achterstand snel om in een 4-2 voorsprong na 6 minuten. De paarshemden haakten aan (4-4), maar zagen Floriant dan via onder meer 2x Lennert Impens weglopen naar 8-4.
Temse maakte enkele mooie doelpunten, maar Floriant kon telkens op het juiste moment blijven scoren en een geruststellende voorsprong behouden. Bij de pauze stond de vierpuntenkloof nog steeds op het bord (12-8).

De tweede helft liet Floriant het verschil niet kleiner worden, maar op kwaliteit ging het door naar 16-10.
Toch gaven de bezoekers zich niet gewonnen, door de vele fysieke duels die werden uitgevochten leek de wedstrijd spannender dan het scorebord aantoonde. Er volgde nog een onnodig opstootje, maar aan het scoreverschil werd niet veel meer gewijzigd.
De Blue Sharks wonnen verdiend met 24-18 en blijven zo bovenaan het klassement meedraaien.

De eindejaarsfeesten komen voor Floriant op een ideaal moment, zodat de spelers de nodige rust kunnen nemen om er na de jaarwisseling opnieuw tegenaan te gaan.
Dat zal zeker nodig zijn, want met 6 ploegen op een zakdoek bovenaan lijkt het alsof de Topleague van dit seizoen nog moet beginnen. Al deze teams zijn zo aan elkaar gewaagd dat het zo goed als zeker nog 8 wedstrijden knokken wordt om een plaatsje in de kruisfinales te bemachtigen.

Floriant: Anke Meganck (1), Lisa Pauwels (3+1p), Nel Seys, Stefanie Van den Abbeele (3), Lars Courtens (3), Niels Delbeke, Lennert Impens (5+1p), Tom Van Houdt (4+1p). Invallers: Arne Van Damme (3), Ernst Davidts

Temse: Tina Mariman (1), Sien Piessens (1+2p), Paulien Ryckx, Eline Van Steirteghem, Lukas Beirnaert (3), Miel Borghgraef (4+1p), Robbe Catthoor (4+1p), Matthijs Van Duyse. Invallers: Miep Vereecken, Stan De Sitter (1)