Zaterdagavond ontving Floriant in zijn eerste thuiswedstrijd van het seizoen Borgerhout/GW.
De partij stond voor een stuk in het teken van de terugkeer van Ruben Vergaert naar Merelbeke, hij kreeg alvast een warm welkom van de thuissupporters.

De score werd vroeg geopend door Lennert Impens, maar verder werd de korf in de openingsminuten weinig gevonden. De partij ging gelijk op met een 4-4 na 10 minuten tot gevolg.
Via Maike Van Damme en Lisa Pauwels wist de thuisploeg voor het eerst een tweepuntenkloof te maken, en ondanks dat Lisa Pauwels vervolgens naar de kant moest bouwde Floriant het verschil verder uit naar 9-5.
De Blue Sharks hadden de partij in handen, maar kort voor rust wisten de bezoekers alsnog terug in het spoor van de Blue Sharks te raken (11-9).

Na de pauze enkele tactische wijzigingen bij de bezoekers die onmiddellijk resultaat hadden (11-11). Floriant nam echter opnieuw de leiding maar beide ploegen lieten elkaar niet los in een wedstrijd die meer op een fysieke strijd begon te lijken.
Er waren veel twijfelachtige fases die het voor de scheidsrechters moeilijk maakten, met ook een resem penalty's als resultaat. (15-15)
In deze fase was vooral Glenn Pauwels belangrijk voor zijn team en met 3 doelpunten zette hij Borgerhout/GW opnieuw op voorsprong (16-18).
Geen paniek bij Floriant en even later stond blauw-wit alweer op voorsprong (19-18).

Nog steeds geen afscheiding tussen beide ploegen, pas in de laatste minuten van de partij liep Floriant opnieuw weg en deze keer definitief (23-20). De Blue Sharks pakten uiteindelijk met een eindstand van 23-21 een felbevochten overwinning.
De volgende opdracht voor Floriant is een bezoek aan het AKC/Luma van ex-coach Kevin De Waele. De rood-witten konden dit weekend niet winnen van Kwik en zullen dubbel gebrand zijn om de Blue Sharks punten af te snoepen.

Floriant: Anke Meganck (2), Lisa Pauwels (1+1p), Maike Van Damme (2), Stefanie Van den Abeele (2p), Lars Courtens (3), Niels Delbeke (2+2p), Lennert Impens (4+1p), Arne Van Damme. Invallers: Nel Seys (1+1p), Tom Van Houdt (1)

Borgerhout/GW: Amy Pauwels (2), Britt Saey (1p), Ellen Saey (1), Daphne Van den Bossche (2), Jarni Amorgaste (4+1p), Thomas Mol, Glenn Pauwels (5+2p), Ruben Vergaert (1+1p). Invallers: Sky Lenjou, Jarrett De Vriendt (1p)