YES, WE DID IT ! AGAIN !

Op zaterdag 9 maart 2024 speelt onze kernploeg de halve finale van de Topleague in het Sport Vlaanderen centrum in Herentals! Als we deze wedstrijd winnen, spelen we de finale op zaterdag 16 maart. Het wordt het sluitstuk van een heel spannend zaalseizoen 2023-2024. Ben jij er ook bij?!

Korfbal kruisfinales 2024

Door de winst tegen KC Temse op 24 februari verzekerde onze kernploeg zich van een plaats in de top 4 van de Topleague. Dat betekent dat we op zaterdag 9 maart mogen aantreden in de kruisfinales. De laatste wedstrijd van de competitie zal uitsluitsel geven over de eindstand en dus ook de tegenstander die we zullen treffen op 9 maart in Herentals.

Jij kan er ook bij zijn!

Supporters kunnen vanaf nu een ticket voor de halve finale kopen via het inschrijvingsformulier op Twizzit. We voorzien ook een supportersbus die iedereen veilig in Herentals en terug thuis brengt.

Wil je graag starten met korfbal? Dat kan! Wij hebben voor bijna elke leeftijd een aangepast aanbod: van 3 jaar tot ... Hier kan je inschrijven voor seizoen 2024-2025.

OVERZICHT TRAININGUREN:

kleuters: zaterdag van 9u30 tot 10u30 (sportzaaltje Sint-Elooischool)

U7 en U9 woensdag en vrijdag van 17u30 tot 18u30

U11 en U13: woensdag en vrijdag  van 17u30 tot 18u45

U15: 18u30 tot 20u

We zijn vooral op zoek naar meisjes, maar jongens zijn uiteraard ook welkom. OPGELET: voor spelers geboren in 2010, 2011, 2012 en 2013 is er enkel plaats voor meisjes. Voor sommige andere geboortejaren is het aantal plaatsen heel beperkt!

Het einde van het korfbalseizoen is het ideale moment om terug te blikken op wat geweest is en vooruit te kijken op wat komen gaat. Wij deden dat met Tom Van Houdt, kernspeler bij Floriant en (niet toevallig) ook voorzitter.

Tom Van Houdt

Floriant versterkt zich met de komst van Damian Wilinski. Deze jonge speler komt over van Sikopi waar hij als titularis dit seizoen in Promoleague goed was voor 53 doelpunten. Begonnen als jeugdspeler bij korfbalclub Appels maakte hij later de overstap naar KC Temse waar hij Terence Claes als coach had. Dat wordt dus een blij weerzien voor hen.

Damian hoopt nu te kunnen schitteren in de Topleague.

Welkom, Damian!

Floriant mist op een haar na een tweede zaaltitel in de Topleague. Na een spannende finale valt het dubbeltje - of de golden goal - aan de verkeerde kant. Maar wat een sfeer! En wat een schitterende supporters hebben wij toch! Geniet na van de fantastische ambiance tijdens de finale met dit filmpje.

Onze club ontving het rouwbericht van Siegfried Buyens. Sieg is de jongste broer van Hans en van Roel Buyens. Roel is actief als trainer bij de recreanten. In het verleden waren de 3 broers samen met hun echtgenoten Geny, Martine en Annie spelers bij Floriant!

Wij wensen de familie en vrienden van Siegfried veel sterkte met het verlies.

YES, WE DID IT ! AGAIN !

Korfbal kruisfinales 2024

Op zaterdagavond ontving Floriant met Temse de nieuwkomer in de Topleague.
De Temsenaren hadden alvast een uitgebreide supportersschare meegebracht naar Merelbeke, waardoor Ter Wallen goed vol zat voor het eerste duel der Oost-Vlaamse ploegen in de hoogste klasse.

Op zaterdag 4 en zondag 5 november is er in sporthal Ter Wallen in Merelbeke het Internationaal Jeugdkorfbaltornooi Vlaanderen. Jeugdploegen (U13, U15 en U17) uit België, Engeland en Duitsland komen er in actie en meerdere Floriant-spelers spelen mee in de verschillende reeksen.

Jeugdkorfbaltornooi

Kim Legiest Kim Legiest, kleutertrainer bij Floriant

Waar en wanneer speelde je voor het eerst korfbal? Hoe oud was je toen?

Ik ben gestart met korfbal bij Floriant toen ik 15 jaar was.

Waarom vind jij korfbal zo'n leuke sport?

Het familiale karakter spreekt me het meeste aan. Ik heb hier dan ook mijn man leren kennen en ondertussen loopt onze dochter hier ook al 9 jaar rond op de club. Het is een leuke uitdagende sport waarbij je zonder je teamgenoten letterlijk geen stap verder komt.

Wat vind je belangrijk om mee te geven met jouw spelers?

Ik wil onze kleinste korfballertjes vooral leren dat bewegen in al zijn vormen plezant is. Lopen, vallen, rollen, klimmen, werpen, ... en dat samen met elkaar en met veel lol.

Volg ons op sociale media
  Je vindt recente nieuwsberichten en foto's van onze #BlueSharks op Facebook en Instagram.