Miguel Wensma Miguel Wensma, trainer bij de U17

Waar en wanneer speelde je voor het eerst korfbal? Hoe oud was je toen?

Mijn ouders en grootouders waren actief bij Neerlandia. Waar? Ik denk dus in Gentbrugge. Wanneer? Ik ben vanuit de kinderwagen op een korfbalveld beland. Veel te lang geleden om mij dat nog te herinneren.

Waarom vind jij korfbal zo'n leuke sport?

Het is en blijft DE gemengde familiesport die iedereen op zijn/haar niveau kan beoefenen. Een veelzijdige sport die je uitdaagt om op atletisch, technisch en tactisch vlak steeds beter te doen. Korfballen doe je nooit alleen, een volledig team staat achter jou. In korfbal worden er vriendschapsbanden (en soms meer) voor het leven gesmeed.

Wat vind je belangrijk om mee te geven met jouw spelers?

Doe je uiterste best om je teamgenoten te laten scoren. Wanneer iedereen dit voor elkaar doet ga je ongetwijfeld naar huis met winst en een goed gevoel!

Maike Van Damme Maike Van Damme, trainer bij de U17

Waar en wanneer speelde je voor het eerst korfbal? Hoe oud was je toen?

In 2003, op het voetbalveld helemaal achteraan het sportpark. Ik was toen 8 jaar en mijn toenmalige buurjongen overtuigde me om mee te gaan naar een korfbaltraining. Sindsdien ben ik meerdere keren per week op Floriant te vinden

Waarom vind jij korfbal zo'n leuke sport?

Het belang van samenwerken! Je kan enkel wedstrijden winnen door samen als team samen sterk te staan. Daarnaast zorgt het competitieve aspect en de stiekeme duelletjes in de korfzone wel voor extra spelplezier.

Wat vind je belangrijk om mee te geven met jouw spelers?

"Een goal maak je nooit alleen!" "Een team ben je op en naast het veld"