Een volkscafé en een jeugdclub in de Florawijk van Merelbeke. Twee ontmoetingsplaatsen van jongeren en een goede reden om korfbal te promoten zou je denken. Zo dacht ook François Van Geyt, stichter van onze club, en hij deed prompt een oproep in beide lokalen om kennis te maken met deze gemengde sport.

Een 35-tal enthousiastelingen kwamen naar de eerste trainingen. Korfbal had zijn intrede gedaan in Merelbeke en op 16 juni 1972 werd onze club boven de doopvont gehouden. Een naam vinden lag voor de hand: de wijk "Flora" en jeugdclub "Anthos" werden een stukje ingekort en met een "i" in het midden klonk Flor-i-ant als muziek in de oren.

Nu, meer dan 50 jaar later, kunnen we terugblikken op een rijk gevuld korfballeven met ups en downs. Het verheugt ons dat we kunnen rekenen op de inzet van vele medewerkers om elk jaar onvergetelijk te maken.