Zaterdagavond stond voor Floriant de levensbelangrijke thuiswedstrijd tegen rechtstreekse concurrent Voorwaarts/Molinos op het programma. Bij een overwinning konden de Blue Sharks de groen-witten volledig uit de race naar Herentals spelen. Een nederlaag zou er dan weer voor zorgen dat Floriant de laatste 2 wedstrijden haar eigen lot niet meer in handen zou hebben. Er was alvast veel volk opgedaagd om de Merelbekenaars naar de winst te stuwen.

De partij kwam snel op gang met 4 doelpunten in de eerste 2 minuten (2-2). Floriant nam dan de leiding en wist die tot halfweg de eerste helft te behouden (8-5). Voorwaarts hield vast aan een achterverdediging, wat al eens tot duw- en trekwerk onder de paal leidde, maar Floriant ging hier verstandig mee om en zette geduldig de organisatie neer. In enkele sterke minuten dichtten de bezoekers toch het gat (8-8 na 19 minuten). In de laatste minuten van de eerste helft scoorden beide teams nog 4 keer, waarbij de Blue Sharks steeds als eerste op voorsprong kwamen. Ruststand 12-12.

Na de pauze zette Tom Van Houdt met 2 doelpunten in de eerste minuut zijn team opnieuw op de goede weg en door ook een snel doelpunt van Arne Van Damme nam Floriant de match in handen. Een sterk spelende Nel Seys bouwde de voorsprong verder uit naar 17-13, maar de spanning bleef hoog en een scherp schietende Lars Kerstens zorgde opnieuw voor de aansluiting (18-17). Floriant kon op de juiste momenten blijven tegenscoren en in de laatste 5 minuten telden de Blue Sharks Voorwaarts dan toch volledig uit. Lisa Pauwels legde uiteindelijk de 22-18 eindstand vast.

Dankzij de overwinning neemt Floriant een optie op de vierde plaats en de bijhorende plaats in de kruisfinales. Door de nederlaag van Kwik bij Boeckenberg en het onderlinge resultaat tussen Kwik en Floriant hebben de Blue Sharks voldoende aan 1 overwinning op de laatste twee speeldagen om naar Herentals te kunnen afzakken. Volgende week kan Floriant op bezoek bij Temse het ticket vastleggen, al zal de laatste in het klassement er alles aan doen om niet puntenloos de competitie af te sluiten.

Floriant: Anke Meganck (1p), Lisa Pauwels (1), Floor Seys (1+1p), Nel Seys (3+1p), Lars Courtens (1+1p), Niels Delbeke (1+1p), Arne Van Damme (5), Tom Van Houdt (5). Invaller: Lennert Impens

Voorwaarts/Molinos: Lauren Denis (2p), Elin Loos, Janne Loos (2), Joke Van Maldeghem (2), Lars Kerstens (7), Thias Van Loock (1), Liam Van Hoof (1), Jens Vogels (1+1p). Invallers: Tine Van Dyck (1p), Imke Loos, Jonas Van Loock